ケンが書いた英文を読んで、後の問いに答えなさい。 |
I go to Minami Junior High School. |
It is near my house. |
It takes twenty minutes to walk there. |
I usually leave home at eight ten and get to school at eitht thirty. |
There are about three hundred students in my school. |
I think that it is a good school. |
問 \(1\) | 何について書かれた文か、記号で答えなさい。 |
ア 友だち イ 学校 ウ 家族 エ 趣味 | |
\((\hspace{50px})\) |
問 \(2\) | ケンが学校に行くのに家を出るのは何時か、記号で答えなさい。 |
ア \(8\) 時\(\hspace{100px}\)イ \(8\) 時 \(10\) 分 | |
ウ \(8\) 時 \(20\) 分\(\hspace{50px}\)エ \(8\) 時 \(30\) 分 | |
\((\hspace{50px})\) |
次の対話文を読んで、後の問いに答えなさい。 |
Yumi: | It's going to be a nice spring day, isn't it ? |
Mike: | Yes, it is. I like spring the best because it's warm and the golf season begins. |
Yumi: | You really are big golf fan, aren't you ? |
Mike: | I am. Which season do you like the best, Yumi ? |
Yumi: | I like winter the best. |
Mike: | Why ? |
Yumi: | Because we can see beautiful stars at night. |
Mike: | I see. In winter, even the air in Tokyo is clean. |
問\(1\) | \(2\)人の対話の中心的な話題は何か、記号で答えなさい。 |
ア スポーツ\(\hspace{50px}\)イ 食べ物 | |
ウ 気候\(\hspace{90px}\)エ 季節 |
問\(2\) | Yumi が一番好きな季節は次のどれか、記号で答えなさい。 |
ア 春 イ 夏 ウ 秋 エ 冬 |
次の対話文を読んで、後の問いに答えなさい。 |
A: | May I help you ? |
B: | Yes, please. I'm looking for a birthday present for my mother. |
A: | How about this bag ? It has large pockets on both sides. |
B: | I like the style, but it is too big for her. Do you have a smaller size ? |
A: | Yes, but the color is different. What color do you want ? |
B: | Gray or wine red. |
A: | Then you'll likte this bag. It's wine red. |
B: | Oh, yes. How much is it ? |
A: | It's fifty dollars. |
B: | OK. I'll take it. |
A: | Thank you. |
問 \(1\) | この対話に出てくる \(A\) はどんな人物か、記号で答えなさい。 |
ア ウェーター\(\hspace{70px}\)イ お客 | |
ウ 店員\(\hspace{125px}\)エ 医師 | |
\((\hspace{50px})\) |
問 \(2\) | \(B\) が買ったのは次のうちどれか、記号で答えなさい。 | |
ア | 両側にポケットの付いたグレーのかばん | |
イ | 両側にポケットの付いたワインレッドのかばん | |
ウ | 片側にポケットの付いたワインレッドのかばん | |
エ | 片側にポケットの付いたグレーのかばん | |
\((\hspace{50px})\) |
ケンが書いた英文を読んで、後の問いに答えなさい。 |
My favorite sport is soccer. I started playing soccer when I was eight. |
Now I am on the school soccer team. Our team has four practices a week. |
The practices are very hard, but it is fun for me to play soccer with my friends. |
I sometimes play soccer with my brother in the park, too. I am also interested |
in playing shogi. I am learning how to play shogi from my grandfather. |
I think my grandfather is the best shogi player in my family. Yesterday I played shogi |
with my brother and beat him. Playing soccer and shogi are really interesting to me. |
* started playing soccer : サッカーを始めた |
* be interested in ~ : ~に興味がある |
* how to … : …の仕方 |
* Playing soccer : サッカーをすること |
問 \(1\) | この文章に題名をつけるとすれば次のどれか、記号で答えなさい。 | |
ア ぼくのおじいちゃん | イ スポーツと私 | |
ウ 私の夢 | エ 好きなこと | |
\((\hspace{50px})\) |
問 \(2\) | ケンの入っているチームは週何回練習しているか、記号で答えなさい。 |
ア \(1\) 回 イ \(2\) 回 ウ \(3\) 回 エ \(4\) 回 | |
\((\hspace{50px})\) |
ケンの書いた英文を読んで、後の問いに答えなさい。 |
We had our school festival yesterday. |
Our class studied the main problems which we now have on Earth. |
We made five groups, and each group spoke about different problems at the festival. |
My group studied animals living in the forests. |
Many kinds of animals are dying out because of these two reasons. |
First, people are cutting down lots of trees. |
Second, people are killing animals for their money. |
For example, there are about twenty thousand rhinos in the world. |
But people are killing about three hunderd rhinos a year. |
They may die out in the future. |
I hear some people are killing them to make medicine. |
On the Internet, I found that some people are trying to protect rhinos. |
I believe everyone needs to do something to protect nature and animals. |
*problems which we now have : 我々が今持っている問題 |
*die out : 絶滅する |
*rhino [ráinou] : サイ |
問 \(1\) | この文章に題名をつけるならば次のどれか、記号で答えなさい。 |
ア クラスで起こっている問題 | |
イ 文化祭で調べたこと | |
ウ 森林破壊 | |
エ 生活のために動物を殺すこと |
問 \(2\) | ケンがインターネットで知ったことは何か、記号で答えなさい。 |
ア 人々が木を切り倒していること | |
イ サイの数が減っていること | |
ウ 薬を作るためにサイを殺していること | |
エ サイを守ろうとしている人がいること |
―― 解 答 ―― |
\(50\)語:読み時間\(2\)分 | |
問 \(1\) イ 問 \(2\) イ |
\(70\)語:読み時間\(2\)分\(30\)秒 | |
問 \(1\) エ 問 \(2\) エ |
\(80\)語:読み時間\(3\)分 | |
問 \(1\) ウ 問 \(2\) イ |
\(100\)語:読み時間\(3\)分\(30\)秒 | |
問 \(1\) エ 問 \(2\) エ |
\(120\)語:読み時間\(4\)分 | |
問 \(1\) イ 問 \(2\) エ |