Akira : | Wow, the Yamabiko 50 has already |
① (go) ! | |
Geroge : | What time does the next train leave ? |
Akira : | 15:37, but it doesn't go to Tokyo. |
Geroge : | We will be late. What shall we do ? |
Akira : | I'll look at the timetable. |
Wait, George. I've found ( ② ) train that arrives at Tokyo Station before 19:00. | |
If we take it, we won't have to change trains before arriving at Tokyo Station. | |
Geroge : | Really ? Which train ? |
Akira : | [ ]. |
It arrives at Tokyo Station earlier than | |
the Yamabiko50. | |
Geroge : | Oh, good ! |
* timetable : 時刻表 |
問 \(1\) | \(\small{①}\)( )内の語を正しい形にかえなさい。 |
問 \(2\) | 空所 \(\small{②}\) に入る最も適当な語を下から \(1\) つ選んで、記号で答えなさい。 |
ア another イ one ウ other エ the other |
問 \(3\) | [ ]の中に下のア~エのどれを入れるのがよいか。記号で答えなさい。ただし、表 \(2\) は \(Akira\) が見ている時刻表の一部である。 |
ア The Yamabiko 18 | イ The Yamabiko 50 |
ウ The Komachi 276 | エ The Yamabiko 20 |
問 \(4\) | 下線部を、同じ意味を表す動詞 \(1\) 語に書きかえなさい。 |
\((1)\) | 外国人の英語の先生から、"What does Kevin say in the e-mail ?" と聞かれました。 その質問に対して、あなたが英語で簡潔に答えるとすれば、次の内ではどれがよいですか。記号で答えなさい。 |
ア | He says he wants us to visit his school. |
イ | He says he wants to know about our school. |
ウ | He says he wants us to tell about his school. |
エ | He says he wants us to know about his school. |
\((2)\) | 下線部 \(\small{①,\;②}\) の文には、それぞれ誤りが \(1\) か所あります。それを訂正して、正しく書き直しなさい。 |
\(\small{①}\) 誤( ) 正( ) | \(\small{②}\) 誤( ) 正( ) |
\((3)\) | \(Kevin\) からの \(E\) メールをきっかけに、あなたの学校では、英語版のホームページを作りました。そのホームページの中には「生徒の声」のコーナーがあり、 月ごとに異なるテーマで書かれた生徒の考えなどが載せられます。来月のテーマは、「学校生活の中で私が好きなこと」です。あなたが、このテーマで書くとすれば何を書きますか。 書きたいことを \(1\) つ決め、そのことについて \(3\) つの英語の文で書き表しなさい。 |
exciting | : 「物事が(人を)興奮させる:わくわくする」 |
excited | : 「(人が)~に興奮した」 |
It is [It's] (\(=\) to visit your school next month) exciting. |